Spagete "Bolognese"

 




Testenina je jedna od omiljenih namirnica u našem domu a zato i volimo italijansku kuhinju. Zato sam i stavila Bolognese pod navodnike da se italijani ne bi naljutili jer nisu, kako bi rekla, prave Bolognese. 😅

 Ovaj sos je idealan za one koje poste, za vegane pa čak i za mesojede, kad im je potrebna pauza od mesa, jer neće ni primetiti da je ovde samo povrće. 

 Sastojke koje sam koristila su jednostavni, pristupačni i lako se spremaju a možda već to i imate u frižideru.

 Jer se sve brzo priprema, ja sam sastojke pripremila u napred, iseckala luk i papriku, narendala celer i šargarepu, potopila sočivo. Takođe, povrće možete iseckati i na secku.


Kao i uvek, prvo sam na maslinovom ulju propržila luk, nakon nekog vremena dodala i papriku. 




Kad je sve omekšalo dodala sam celer i šargarepu, dobro promešala i postepeno sam dodavala začine. Nakon 7-8 minuta sam dodala i paradajz pirea i crno vino, još malo dinstala dok nije vino isparilo zatim sam sipala vode tek toliko da bude u ravni sa povrćem, poklopila i krčkala deset minuta da povrće smekša.




Nakon deset minuta stavila sam sočivo (ko ne voli, može i bez) i sok od paradajza i opet poklopila da se lagano krčka, povremeno mešajući, i treba paziti da ima dovoljno vode jer sočivo kako se bude kuvalo tako će upijati vodu.



 

Naravno sos tj. ragu, kako italijani zovu, što se duže kuva do je bolje, jer sastojci postaju kompaktniji, ali u ovom slučaju kad je sočivo gotovo može se poslužiti. Ja sam krčkala još tridesetak minuta nakon što je sočivo smekšalo, obraćajući pažnju da ima dovoljno vode kako ne bi sos bio previše gust.

Naravno, kad je gotovo služite uz vašu omiljenu testeninu, ako ne postite dodajte sira i uživaju.



Ako se odlučite za ovaj recept, pišite u komentarima kako je vama ispalo ili ako imate neka pitanja.

Prijatno! 🤗

SASTOJCI:

2 glavice luka

2 veće šargarepe

Celer količinski kao šargarepa

1 čaša crvenog sočiva

2dl sok od paradajza

1dl crvenog vina 

2 čena belog luka

2 kašičice paradajz pirea 

Origano, so , biber po ukusu.

Ova količina je dovoljna za četiri porcije.


 

 

Comments

Popular Posts